15 March 2012

Jawatan Kosong Jabatan Kerja Raya Johor Mac 2012

Jawatan Kosong Juruteknik Raya Johor Mac 2012

Jabatan Kerja Raya Johor telah ditubuhkan pada tahun 1873 dan telah dikenali sebagai Jabatan Tanah dan Kerja Raya. Jabatan ini serta jabat-jabatan lain yang ada pada ketika itu kebanyakan mengambil khidmat pegawai-pegawai berbangsa Eropah secara kontrak. Kesemua Jabatan ini telah diletakkan di bawah kawalan Setiausaha Kerajaan Negeri Johor. Pada tahun 1883, terdapat pengkhususan tugas yang lebih jelas dengan pengasingan Jabatan Kerja Raya daripada Jabatan Tanah dan diletakkan dibawah seorang Pesuruhjaya British secara kontrak. Jabatan ini berpusat di Johor Bahru.

Pada tahun 1901, pentadbiran jabatan diletakkan dibawah seorang Yang Dipertua dan dikenali sebagai Jabatan Kerja Raya, Ukur Tanah dan Bandaran dengan ditadbirkan bersama oleh seorang Naib Yang Dipertua, Setiausaha, Bendahari dan Pesuruhjaya Bandaran.

Pada tahun1906, Jabatan Kerja Raya dan Pesuruhjaya Bandaran dipisahkan kepada dua jabatan yang berasingan. Bahagian Ukur pula telah diserahkan dibawah Jabatan Tanah sehingga ia ditubuhkan sebagai jabatan yang berasingan pada tahun 1914.

Jawatan Kosong 2012

1. JURUTEKNIK KONTRAK (PROJEK)

How to apply:
Personal information (resume) the proper forms must be accompanied recent passport size photograph and photocopies of birth certificates, identity cards, certificates of examination results, diploma or degree.
Only qualified candidates will be invited for an interview. If the applicant does not receive any response after (2) weeks from the closing date is not considered successful.

PERMOHONAN HENDAKLAH DIHANTAR KE :
Bahagian Jalan,
Aras 3, Bangunan Dato' Abdul Rahman Andak,
Kota Iskandar,
79582 Nusajaya, Johor Darul Ta'zim.

No. Tel : 07 - 266 6952

More :


Jawatan Kosong Juruteknik Raya Johor Closing date 30 Mac 2012