07 December 2011

Jawatan Kosong DBKL Dewan Bandaraya Kuala Lumpur Disember 2011

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, From a small town Kuala Lumpur has grown to become the nation’s Capital City and the biggest city in Malaysia. Kuala Lumpur City has become the centre for many socio-economic various activities including business, finance, administration, education, religion, culture and sports.

Since 1961, Kuala Lumpur has been governed by one single corporate entity that was then known as the office of the Federal Capital Commissioner. On the 1st February 1972, Kuala Lumpur was officially conferred the status of a city. With this, the Federal Capital Commissioner became the Mayor of KL.

Jawatan Kosong DBKL
  1. PEGAWAI TADBIR N41
  2. JURUTERA MEKANIKAL J41
  3. PENOLONG PEGAWAI PENGUATKUASA N27
  4. PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN U29
  5. PENOLONG PEGAWAI KAWALAN ALAM SEKITAR C27
  6. PENOLONG PEGAWAI UNDANG-UNDANG L29
  7. PEMBANTU MAKMAL C17


CARA MEMOHON
i. Permohonan jawatan kosong ini hendaklah menggunakan Borang DBKL(P)-J/1 yang boleh dimuat turun (download) dari Portal Rasmi Dewan Bandaraya Kuala Lumpur dengan melayari http://www.dbkl.gov.my.
ii. Pemohon-pemohon yang mempunyai Ijazah atau Diploma dari Institut Pengajian Tinggi Swasta dan luar negara hendaklah menyemak pengiktirafan kelayakan oleh JPA di laman web http://www.interactive.jpa.gov.my.
iii. Borang permohonan yang telah lengkap diisi mestilah disertakan dengan salinan Kad Pengenalan, Sijil Kelahiran, Ijazah dan Transkrip Akademik, Diploma dan Transkrip Akademik, Sijil-Sijil yang berkaitan, Sijil-Sijil Persekolahan yang telah disahkan dan sekeping gambar yang terbaru berukuran pasport.
ALAMAT PERMOHONAN DAN TARIKH TUTUP:

Permohonan hendaklah sampai kepada:-

PENGARAH
JABATAN PENGURUSAN SUMBER MANUSIA
(BAHAGIAN PERJAWATAN DAN PENGAMBILAN)
DEWAN BANDARAYA KUALA LUMPUR
TINGKAT 3, MENARA TUN RAZAK
JALAN RAJA LAUT, 50350 KUALA LUMPUR
CATATAN:
  1. Borang Permohonan yang tidak lengkap diisi akan ditolak.
  2. Permohonan yang lewat diterima tidak akan dilayan.
  3. Hanya calon-calon yang layak selepas ditapis sahaja akan dipanggil temuduga.
  4. Permohonan yang tidak menerima sebarang jawapan selepas 6 (enam) bulan dari tarikh tutup iklan hendaklah menganggap permohonan tuan/puan tidak berjaya.
MUAT TURUN SYARAT LANTIKAN DAN BORANG PERMOHONAN :
Closing Date: 16 Disember 2011